loading...

بهترین مراکز مشاوره ازدواج و روانشناسی

بهترین دکتر روانشناس در شرق تهران از چه خصوصیاتی برخوردار است؟همانطور که میدانید امروزه روانکاوی یکی از بهترین و موثر ترین درمان های جسمی و روحی بشر می باشد هست. استفاده از خدمات روان درمانی و روانپ

معرفی بهترین دکتر روانشناس در شرق تهران

moshavere بازدید : 31 شنبه 14 اسفند 1400 : 19:59 نظرات (0)

بهترین دکتر روانشناس در شرق تهران از چه خصوصیاتی برخوردار است؟همانطور که میدانید امروزه روانکاوی یکی از بهترین و موثر ترین درمان های جسمی و روحی بشر می باشد هست.

استفاده از خدمات روان درمانی و روانپزشکی به شما کمک می کنند تا کیفیت زندگی خود را در سطح بالایی حفظ نموده و با تنش ها و نگرانی های زندگی به شیوه ای درست برخورد کنید.

در این مطلب می خواهیم به طور مختصر و مفید به ذکر خصوصیاتی بپردازیم که یافتن بهترین دکتر روانشناس در شرق تهران را برای تان تسهیل کند.

ویژگی های بهترین دکتر روانشناس در شرق تهران


پیش از پرداختن به خصوصیات یک روانشناس مجرب، لازم است یک نکته مهم را گوشزد کنیم و آن برخورداری از توانمندی علمی و پژوهشی بالا است.

یک روانشناس خوب لازم است همواره اطلاعات خود را بروز رسانی نموده و هیچوقت دست از مطالعه و پژوهش در حوزه شغلی خود برندارد. این مورد به روانکاو کمک می کند تا با رسیدن به یک خودشناسی عمیق قادر باشد به شیوه ای اصولی مشکلات دیگران را درک و حل نماید.

حال شما را با ویژگی های بهترین دکتر روانشناس در شرق تهران آشنا می سازیم که عبارتند از:

صبور بودن
روانشناسان خوب عجله نمی کند! از آنجایی که ترک عادات ناسالم سخت بوده و با توجه به همکاری بیمار ممکن است مدت زمان زیادی طول بکشد، لذا یک روانشناس خوب باید با درک شرایط بیمار، قدم به قدم با مراجع همراه شده و به ساده ترین شکل ممکن به حل مشکلات و تعارضات بپردازد.

روانشناسی که شکیبایی و صبر کافی ندارد، قادر به ارائه خدمات درمانی با کیفیت نبوده و در برخی موارد حتی سبب بدتر شدن اوضاع برای بیمار خواهد شد.

دکتر روانشناس ؛ شنونده ای همدل و خیرخواه


روانشناسی که از خصیصه همدلی بهره مند است، توانایی خوبی در تشخیص و پاسخ به احساسات فرد دارد.

البته نباید این صفت را با همدردی اشتباه گرفت؛ زمانی که با شخصی همدردی می کنید، درد مشترکی را تجربه نموده و حتی ممکن است احساسی مشابه با طرف مقابلتان را داشته باشید.

در صورتی که در تعریف همدلی، ما به توانایی درکی میرسیم که بدون تجربه شرایط مشابه، قادر به درک مخاطب خود می شویم.

روانشناس همدل به راحتی احساساتی که مراجعینش تجربه و بیان می کنند را تشخیص می دهد، به طوری که بیمار هم بتواند این را احساس کند که مشاور صدایش را شنیده و به آن پاسخ می دهد.

در کنار این مشخصه، یک روانشناس مجرب و خوب باید بتواند ضمن کنترل احساسات خود، راهنمایی درخور و مناسبی را به بیمار ارائه دهد.

بیشتر بخوانید

روانشناس کیست ؟

ارجاع به روانپزشک در صورت لزوم


از آنجایی که در مورد بسیاری از اختلالات روانی همچون افسردگی، وسواس، اضطراب و .. ، لازم است تا در کنار روان درمانی، دارو درمانی نیز انجام گیرد.

بهترین دکتر روانشناس در شرق تهران کسی است که در مواقع لزوم، حتما به بیمار توصیه کند که در کنار روان درمانی، دارو درمانی هم باید جزء اصلی درمان وی باشد؛ چرا که در مورد اختلالات ذکر شده، بهترین درمان، ترکیب روان درمانی و دارو درمانی است.

در این رابطه شما می توانید به بهترین دکتر روانپزشک در شرق تهران مراجعه کنید.

تعاملی ساده و صمیمی با مراجعه کننده


روانشناس با تجربه باید بتواند با در نظر گرفتن پیچیدگی موضوع، ارتباطی موثر و دوستانه برقرار کند.

متخصص روانشناس با درک کامل صحبت های بیمار به او حس امنیت و عاطفی لازم را خواهد داد.

مهارت ارتباطی بالا در کنار ذهنیت باز به روانشناسان کمک می کند تا بدون قضاوت و همچون آینه ای به مشاهده رفتار های بیمار بنشینند و به شیوه ای صحیح و به موقع به وی بازخورد دهند.

یک روانشناس خوب محیط و فضایی مناسب برای مشاوره میسازد.


ایجاد محیطی آرام و مطابق با شرایط بیمار، از دیگر خصایص یک روانشناس خوب می باشد؛ برای نمونه اگر افراد فرد دچار فوبیای محیط های بسیار بزرگ است و یا محیط های بسیار کوچک ممکن است برخی ناخوشایند باشد، روانشناس موظف است این موارد را هم در نظر بگیرد.

در طراحی اتاق مشاور استفاده از رنگ های ملایم در کنار فضایی خلوت و بدون اشیاء پرت کننده حواس، کمک می کند تا از استرس بیماران به میزان قابل توجهی کاسته شده و آنان قادر باشند در کمال آرامش در مورد مشکلاتش صحبت کند.

بیشتر بخوانید

ايا مشاوره كودك و روانشناس كودك ميتواند به فرزندمان كمك كند؟

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 11
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 5
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 15
  • بازدید ماه : 56
  • بازدید سال : 147
  • بازدید کلی : 676